Turkish Airlines blijft groei en innovatie aansturen in tweede kwartaal 2024
Turkish Airlines heeft in het tweede kwartaal van 2024 een sterke groei laten zien, met een passagierscapaciteit die met 7,7% toenam. Turkish Cargo boekte eveneens aanzienlijke vooruitgang, wat resulteerde in een toename van 32% in vrachtvolume en de erkenning met de Best Air Cargo Leadership Award. Daarnaast lanceerde Turkish Airlines het project OneTeam - Passionately Turkish, gericht op het verbeteren van de service in zowel Business als Economy Class. Verder zijn er nieuwe voordelen geïntroduceerd voor Miles & Smiles-leden, en is er een nieuwe privé lounge geopend op de luchthaven van Gaziantep.
Sterke groei houdt aan in het tweede kwartaal van 2024
In het tweede kwartaal van 2024 heeft Turkish Airlines haar passagierscapaciteit met 7,7% vergroot en 22,1 miljoen passagiers vervoerd. Volgens de gegevens van de International Air Transport Association (IATA) heeft Turkish Airlines de passagierscapaciteit van 2019 met 38% overtroffen, wat de leidende positie van de luchtvaartmaatschappij in de wereldwijde luchtvaartsector bevestigt. Daarnaast heeft Turkish Cargo, dankzij de activiteiten op Smartist, het cargo volume met 32% verhoogd, waardoor het nu de op twee na grootste luchtvrachtmaatschappij ter wereld is. In lijn met het doel om in 2033 een vloot van meer dan 800 vliegtuigen te hebben, heeft Turkish Airlines haar vloot in de eerste helft van 2024 met 9% uitgebreid, tot een totaal van 458 vliegtuigen.
Best Air Cargo Leadership Award gaat naar Turkish Cargo
Turkish Cargo heeft tijdens een ceremonie in Londen de Best Air Cargo Leadership Award
ontvangen, uitgereikt door Airline Business (FlightGlobal) en Korn Ferry. Deze erkenning onderstreept de sterke infrastructuur, operationele capaciteiten en het hooggekwalificeerde personeel van Turkish Cargo, die samen bijdragen aan het continu verhogen van de normen in het luchtvrachtvervoer.
©SavoieMontBlanc-1duvetpour2
Een nieuw tijdperk in Dallas: “OneTeam - passionately Turkish”
Het project ‘OneTeam - Passionately Turkish’, dat is gelanceerd met als doel de titel van het beste cabinepersoneel van Europa te behalen, is op 23 juli van start gegaan met proefvluchten op de route naar Dallas. Dit project richt zich op het personaliseren van de service in Business Class en het verbeteren van de interactie in Economy Class.
Nieuwe voordelen voor Turkish Airlines passagiers:
Miles&Smiles lidmaatschapskaarten zijn terug
Classic Plus-, Elite- en Elite Plus Miles & Smiles-leden die naast hun digitale kaarten ook hun fysieke Miles&Smiles-kaarten willen meenemen, kunnen deze nu direct ophalen bij het Miles&Smiles lidmaatschap punt op Istanbul Airport. Dankzij de vele voordelen van het Miles&Smiles-programma, zoals het inwisselen van beloning tickets, het upgraden van vluchtklassen, het overdragen van miles en het converteren van miles, wordt reizen nog aangenamer voor Turkish Airlines passagiers.
Een nieuwe lounge ervaring
Turkish Airlines heeft een nieuwe privé lounge geopend op de luchthaven van Gaziantep. De lounge is beschikbaar voor Business Class-passagiers en leden van het Miles & Smiles Classic Plus-, Elite- en Elite Plus-programma. De lounge biedt reizigers de mogelijkheid om voor hun vlucht te ontspannen in een comfortabele omgeving en te genieten van diverse, heerlijke versnaperingen.
Over Turkish Airlines
Turkish Airlines, opgericht in 1933 met aanvankelijk vijf vliegtuigen in de vloot, beheert nu een indrukwekkende vloot van 456 vliegtuigen, zowel voor passagiers als vracht. De luchtvaartmaatschappij biedt wereldwijde connectiviteit naar 364 bestemmingen, verspreid over 133 landen. Meer informatie over Turkish Airlines is te vinden op de officiële website www.turkishairlines.com of op de sociale media, waaronder Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn en Instagram.
Over Star Alliance
Het Star Alliance-netwerk werd in 1997 opgericht als 's werelds eerste echte mondiale luchtvaartalliantie. Het fundament van deze alliantie rust op een klantgericht waardeoordeel van wereldwijd bereik, internationale erkenning en excellente service. Sinds de oprichting heeft Star Alliance zich ontwikkeld tot het grootste en meest uitgebreide luchtvaartnetwerk, met een specifieke focus op het verbeteren van de totale klantervaring gedurende het gehele traject van de alliantie.
De aangesloten luchtvaartmaatschappijen zijn: Aegean Airlines, Air Canada, Air China, Air India, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, Avianca, Brussels Airlines, Copa Airlines, Croatia Airlines, EGYPTAIR, Ethiopian Airlines, EVA Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Shenzhen Airlines, Singapore Airlines, South African Airways, SWISS, TAP Air Portugal, THAI, Turkish Airlines en United. Het Star Alliance-netwerk biedt momenteel meer dan 10.000 dagelijkse vluchten naar bijna 1.200 luchthavens in 184 landen. Bovendien worden aanvullende aansluitende vluchten aangeboden door Star Alliance Connecting Partners, Juneyao Airlines en THAI Smile Airways.
Fotocredits: Turkish Airlines